1. Přednášky odborníků pro veřejnost
Přednášky od odborníků na klima jsou určeny pro tyto cílové skupiny:
  1. Žáky středních škol – přednášky odborníků z terénních vědeckých pracovišť Akademie věd ČR, kteří seznámí studenty s problematikou změn klimatu, jejich dopadů i možných adaptačních opatření. Představí tak žáků téma v širších souvislostech, včetně dalších příkladů.
  2. Veřejnost – se seznámí s různými hledisky a stanovisky souvisejícími se změnou klimatu a vlivy těchto změn na biodiverzitu v České republice. Odborníci objasní souvislosti s klimatickým významem lesních ekosystémů a zeleně s cílem předložit objektivní informace, které může každý dále využít v rámci občanské vědy a adaptačních opatření.
2. Výjezdy na terénní odborná pracoviště
Výjezdy na specializovaná terénní vědecká pracoviště Ústavu výzkumu globální změny AV ČR jsou určeny pro tyto cílové skupiny:
  1. Pedagogové škol – získají během výjezdů cenné informace, které mohou využívat při začleňování tématu klimatických změn do výuky. V případě zájmu se budou moci také zapojit do pilotního ověřování navržených edukačních tematických sad, tak aby vznikl materiál, který bude pro pedagogy přínosem a pomocí při výuce tohoto tématu na školách.
  2. Žáci středních škol – budou mít možnost setkat se odbornými vědeckými pracovníky na konkrétním terénních pracovištích a seznámí se tak se způsobem zkoumání změn klimatu v České republice. Výjezd jim přinese srozumitelné, komplexní a ucelené informace související se změnami klimatu na našem území, které budou moci dále využívat v běžném životě a při dalším studiu.
  3. Veřejnost – hlavním cílem je poskytnout zájemcům ověřené informace, se kterými mohou dále pracovat, například při aktivitách souvisejících s občanskou vědou, ve kterých se zaměří na měnící se biodiverzitu vyvolanou změnami klimatu, či vlastním adaptačním opatřením doma nebo v komunitě (úspora energie, změna způsobu vytápění a ohřevu vody, využití dešťové vody, zelené střechy, ekomobilita atd.)
3. Metodická podpora
V rámci projektu vzniknou tématické metodiky a didaktických sady určené pro:
  1. Pedagogy a lektory žáků středních škol - metodika bude mít dlouhodobý a kompaktní charakter, bude obsahovat informace a data, která pochází od odborníků a z ověřených zdrojů. Obsah metodiky bude rovněž navazovat na znalosti žáků získané při výjezdech do specializovaných vědeckých pracovišť, tak aby došlo k co největší provázanosti teorie s praxí a žáci co nejlépe rozšířili své znalosti v oblasti klimatické změny.
  2. Pro žáky základních škol – budou vytvořeny didaktické sady zaměřené na výuku o změně klimatu v České republice. Ty budou úzce propojeny s výukovým programem, který postupně rozvíjí kompetence, dosavadní environmentální postoje a dovednosti zapojených účastníků.
  3. Širokou veřejnost – v metodice zájemci najdou základní srozumitelně interpretované informace o změnách klimatu, se zřetelem na praktické využití v běžném životě. Součástí metodické příručky bude také závěrečné zjištění, které vzejde ze zapojení veřejnosti do citizen science (občanské vědy) v rámci zkoumání změn biodiverzity související s klimatickou změnou.